1 Restart modem
2 Sjekk coax-kabelen
3 Annen kontakt
4 Kontakt kundeservice

Restart modem

Ta en omstart på modemet ved å trekke ut strømkontakten. Vent 1 minutt før du kobler strømkontakten tilbake. Når forbindelsen er i orden vil det lyse i POWER, UPSTREAM/DOWNSTREAM og ONLINE-lampen

WiFi
-lampene vil begynne å lyse fast kort tid etter oppstartsprosessen er ferdig.

Trykk på bildet for å se en større utgave.

Sjekk coax-kabelen

Dra ut coax-kontakten fra modemet og veggkontakten. Sjekk at senterpinnene på pluggene i hver ende av kabelen ikke har blitt bøyd eller knekt av. Kontroller at det ikke er noen synlige skader på selve kabelen før du kobler kabelen tilbake i modemet og veggkontakt.

Hvis problemet vedvarer kan du gjerne forsøke å bytte coax-kabelen med en annen coax-kabel, dersom du har dette tilgjengelig.

Vær oppmerksom på at coax-kabler ikke bør bøyes i skarpe vinkler, eller legges på steder der kabelen kan havne i klem. Dette kan føre til at beskyttelsen som er på innsiden av coax-kabelen skades, og at signalet ikke lenger kommer seg gjennom kabelen.

Eksempel på coax-kabel. Trykk på bildet for å se en større utgave.

Annen kontakt

Dersom du har flere coax-kontakter i ditt hjem kan du forsøke å koble modemet til en annen coax-kontakt i stedet.

I noen tilfeller kan en coax-kontakt ha blitt skadet, eller så kan signalet til akkurat denne kontakten ha blitt koblet ut.

Eksempel på hvordan coax-kontakter ser ut. Trykk på bildet for å se større utgave.

Kontakt kundeservice

Om du fremdeles ikke klarer å koble deg til internett etter å ha fulgt veilederen bør du ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan hjelpe deg med videre feilsøk.

Kontakt oss