POWER
Grønn/Fast: Zyxel-enheten mottar strøm og er klar til bruk.
Grønn/Blinker: Zyxel-enheten utfører selvtest.
Rød/Fast: Zyxel-enheten oppdaget en feil under selvtest, eller det er en enhetsfeil.
Rød/Blinker: Zyxel-enheten oppgraderer fastvaren.
Mørk: Zyxel-enheten mottar ikke strøm.
WAN
Grønn/Fast: VDSL-linjen eller en vellykket 10/100/1000 Mbps Ethernet-tilkobling på WAN er aktiv.
Grønn/Sakte Blinker: Zyxel-enheten søker etter en VDSL-linje.
Grønn/Rask Blinker: Zyxel-enheten initialiserer VDSL-linjen.
Mørk: Ingen Ethernet-tilkobling på WAN.
Gul/Fast: ADSL-linjen på WAN er aktiv.
Gul/Sakte Blinker: Zyxel-enheten søker etter en ADSL-linje.
Gul/Rask Blinker: Zyxel-enheten initialiserer ADSL-linjen.
INTERNET
Grønn/Fast: Zyxel-enheten har kontakt med internett, men ingen trafikk.
Grønn/Blinker: Zyxel-enheten sender eller mottar trafikk fra internett.
Mørk: Ingen internett-tilkobling eller gatewayen er i Bridge-modus.
Rød/Fast: Zyxel-enheten forsøkte å opprette en tilkobling til internett, men mislyktes.
LAN
Grønn/Fast: Zyxel-enheten har en vellykket 10/100/1000 Mbps Ethernet-tilkobling med en enhet på Local Area Network (LAN) via LAN-portene.
Grønn/Blinker: Zyxel-enheten sender eller mottar data til/fra LAN ved 10/100/1000 Mbps via LAN-portene.
Mørk: Zyxel-enheten har ingen Ethernet-tilkobling med LAN via LAN-portene.
2.4G
Grønn/Fast: 2.4G trådløst nettverk er aktivert.
Grønn/Blinker: Zyxel-enheten kommuniserer med 2.4G trådløse klienter.
Gul/Fast: WPS-prosessen mislykkes.
Gul/Blinker: Zyxel-enheten setter opp en WPS-tilkobling med en 2.4G trådløs klient.
Mørk: 2.4G trådløst nettverk er ikke aktivert.
5G
Grønn/Fast: 5G trådløst nettverk er aktivert.
Grønn/Blinker: Zyxel-enheten kommuniserer med 5G trådløse klienter.
Gul/Fast: WPS-prosessen mislykkes.
Gul/Blinker: Zyxel-enheten setter opp en WPS-tilkobling med en 5G trådløs klient.
Mørk: 5G trådløst nettverk er ikke aktivert.
Phone
Grønn/Fast: En SIP-konto er registrert for telefonporten, og det er en talebeskjed i den tilsvarende SIP-kontoen.
Grønn/Blinker: Telefonen tilkoblet denne porten har en innkommende samtale eller er av kroken. Det er en talebeskjed i den tilsvarende SIP-kontoen.
Gul/Fast: En SIP-konto er registrert for telefonporten, og det er en talebeskjed i den tilsvarende SIP-kontoen.
Gul/Blinker: Telefonen tilkoblet denne porten har en innkommende samtale eller er av kroken. Det er en talebeskjed i den tilsvarende SIP-kontoen.
Mørk: Telefonporten har ingen SIP-konto registrert eller SIP-kontoen er ikke aktivert.
SFP
Grønn/Fast: En fiberforbindelse er aktiv.
Mørk: Ingen aktiv fiberforbindelse.
1. Trykk på knappen for å gå til innloggingssiden for din ruter. Alternativt kan du skrive inn følgende nettadresse i din nettleser: http://192.168.3.1/
2. Skriv inn brukernavn og passord for din ruter for å logge inn. Brukernavn og passord finner du på baksiden av din ruter.
Etter du har logget deg inn på ruteren vil du se feltet som heter WiFi Settings på forsiden. Trykk på den røde pilen i dette feltet for å gå til nettverksinnsillingene for WiFi. Her kan du legge inn ønsket nettverksnavn og passord, trykk deretter Save for å lagre endringen.
Etter du har logget deg inn på ruteren vil du se feltet som heter WiFi Settings på forsiden. Trykk på knappene som er merket 2.4G og 5G for å aktivere, eller deaktivere WiFi-nettverket på din ruter.
Etter du har logget deg inn på ruteren vil du kunne se feltet som heter Parental Control nederst på siden. Trykk på den røde pilen i dette feltet for å åpne foreldrekontrollen.
Aktiver foreldrekontrollen øverst på siden og opprett en ny profil. I oversiktsbildet må du velge profilnavn og aktivere profilen dersom du skal ta den i bruk med en gang. Fra listen ved siden av kan du velge hvilke enheter du skal styre. Trykk deretter Next nederst på siden for å gå videre.
På neste side kan du sette opp automatisk tidsstyring dersom du ønsker å kun styre enheten innenfor et gitt tidsrom. Trykk Save for å lagre endringene etter du er ferdig å sette opp timeplanen.
Tips: Dersom du ikke har behov for automatisk tidsstyring kan det være bedre å benytte appen MPro Mesh. Her kan du raskt og enkelt skru av og på internettforbindelsen til enkelte enheter ved å velge de fra en liste.
Mange av funksjonene i ruteren kan enkelt administreres via appen MPro Mesh fra Zyxel. Appen er tilgjengelig i både Google Play Butikk og Apple App Store.
OBS: Ruteren kan kreve en oppdatering for at appen skal fungere. Dersom appen ikke vil koble seg til ruteren ber vi deg ta kontakt med vårt kundesenter, så vil en av våre teknikere bistå deg med oppdatering av ruteren.