Feilmelding: "Ikke programmert"

Sjekk at du har valgt riktig HDMI-kanal på TV-en. Feilmeldingen dukker som regel opp i de tilfellene der du har trykket på knappen "Live TV", "TV" eller lignende på fjernkontrollen til TV-apparatet.


Når du har riktig HDMI-kanal kan du trykke på "Direkte"-knappen på fjernkontrollen til din TV-dekoder. Du vil da bli tatt direkte til TV-programmet uten å måtte gå via programoversikten.

Feilmelding: "Svakt eller ingen signal"

Om du får feilmelding om "Svakt eller ingen signal", "Svakt eller intet signal" eller "No signal" bør du sjekke om du har valgt riktig HDMI-kanal på TV-en.


Disse feilmeldingene kommer som regel når TV-apparatet forsøker å vise bilde fra en kilde der det ikke er noe tilkoblet.

Jeg får kun opp innhold fra Google Play Movies

Dersom det ikke ble valgt inn noen kanalkilde under førstegangsoppsettet, vil ikke Telia boxen din vite hvilke kanaler den skal ha tilgang til. Du vil kunne oppleve å bli tatt til Google Play Movies når du forsøker å se på direkte-TV.

For å ordne dette må kunden velge kanalkilde:

  1. Trykk på «Direkte»-knappen (slik at du ser Google Play Movies), og trykk «OK».
  2. Bla til «Innstillinger», trykk «OK».
  3. Bla til «Kanalkilder» og velg «Telia TV».


Kanalene skal da lastes inn og du vil kunne se TV som normalt.

Problemer med lyden

Om du mangler lyd på enkelte kanaler, eller om lyden ikke synkroniserer eller faller ut kan dette skyldes at TV-dekoderen forsøker å sende Surround Sound (flerkanalslyd) til en TV som ikke støtter det.

Det samme kan oppstå dersom HDMI-kabelen ikke klarer å bære HD-oppløsning og flere lydkanaler samtidig.

For å ordne problemet anbefaler vi at du deaktiverer Surround Sound. Dette kan du gjøre på følgende måte:


  1. Åpne "Innstillinger" fra hovedmenyen ved å klikke på ikonet
  2. Bla nedover til "Lyd" og trykk "OK"
  3. Velg "Flerkanalslyd" og trykk "OK"
  4. Velg "Aldri"

Om dette ikke løser problemet må du kontrollere at HDMI-kabel er koblet ordentlig i både TV og Telia Box. Test gjerne med å prøve en annen HDMI-kabel.

Klokke viser feil klokkeslett og/eller dato

Dette problemet skyldes at Telia box har feil tidssone i innstillingene.

Dette kan rettes ved å gå inn på "Innstillinger" > "Dato og Klokkeslett" > "Angi tidssone" og sette dette valget til "GMT+01:00" for eksempel. Det vil da bli riktig klokkeslett i henhold til Norsk tidssone og sommer/vintertids-styring.

Du kan også overstyre dato og klokkeslett ved å deaktivere "Automatisk dato og klokkeslett" (altså velge bort "Bruk nettverkets klokkeslett"). Nåværende dato og klokkeslett må da registreres manuelt i samme meny.