Feil i fakturaen?

Publisert av Hammerfest Energi

31.08.22, kl 16:47

Kjære kunder,


I løpet av sommeren har vi gjort store endringer i våre kundesystemer med systembytte og øvrige endringer for å etterlever myndighetskrav. Dette har ført til problemer med fakturering til flere av dere, og feilretting har dessverre tatt tid. Vi lover at vi jobber for fullt med saken!


Typiske feil du kan ha opplevd:


  • Forsinket fakturering
  • Purring på faktura som ikke er mottatt – purringen er trukket tilbake og det vil ikke påløpe noen gebyrer og salærer. Ny faktura er sendt ut til de kundene dette måtte gjelde (gjelder EHF).
  • Feil forbruksavgift – korrigeres på neste faktura
  • Feil layout på faktura for mai – ble rettet på faktura for juni
  • Faktura som skulle vært sendt som avtalegiro ble sendt som giro/efaktura – kommer nå på avtalegiro. De berørte som har mottatt fakturagebyr vil få dette tilbakeført.

Vi beklager de ulempene dette har påført dere! Som følge av feilene er det mange som ønsker å gi oss oppstrekk, og vi har i perioder lang kø i kundesenteret vårt. Vi svarer alle, men det kan ta tid.


Minner om at alle våre selskap har fått nye kontonummer. Dersom du har sagt «ja takk til alle» for efaktura i din nettbank, skal faktura komme rett i nettbank. Dersom du ønsker å motta faktura på avtalegiro, må du inngå avtale om det i din bank.




Våre kontonummer:


Hammerfest Energi Kraftomsetning: 9731 15 84867


Hammerfest Energi Bredbånd AS: 9731 15 66672


Hammerfest Energi Varme AS: 9731 15 84999


Lucerna AS: 9731 15 84727