Brudd i forhandlinger mellom Telia og TV 2

Publisert av Hammerfest Energi

28.02.25, kl 12:27

Informasjon om TV-forhandlinger med TV 2


Telia må fra og med 1. mars 2025 fjerne TV 2s kanaler og strømmetjenester fra Telia Play, da de ikke har klart å komme til enighet med TV 2 om en ny TV-avtale og det ble brudd i forhandlingene. Vi beklager så mye ulempene dette medfører.


Som kunde har du allerede fått 50 ekstra TV-poeng (til en verdi av 125 kr.) som er tilgjengelig i valgmenyen som du kan bruke til å velge blant et stort utvalg TV-kanaler og strømmetjenester.


Vi vil understreke at målet til Telia er å få plass en avtale med TV 2 som sikrer våre kunder valgfrihet med tilgang til det innholdet som de ønsker å se, og det på vilkår som er rimelige for begge parter.


PS: Du kan fortsatt se innhold fra TV 2, men det krever at du oppretter et eget abonnement på strømmetjenesten TV 2 Play. Dette kan gjøres her: https://play.tv2.no/velkommen.

Hvilke av TV 2 sine kanaler og strømmetjenester er berørt?


Følgende TV-kanaler og strømmetjenester er berørt:

· Faste TV-kanaler: TV 2 Direkte, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil og TV 2 Nyheter

· TV-kanaler som kan velges inn: TV 2 Sport 1 og TV 2 Sport 2

· TV-kanaler i tilleggspakker: TV 2 Sport Premium, TV 2 Sport Premium 2, Hits, Stars og SF-kanalen

· Strømmetjenester: TV 2 Play (med og uten reklame) og Nordisk Film+


Kunder som ønsker det kan fortsatt få tilgang til TV 2, men det krever at du oppretter et eget abonnement på strømmetjenesten TV 2 Play. Dette kan gjøres her: https://play.tv2.no/velkommen. Videre vil kunder som har tilgang til TV-kanaler i tilleggspakker ikke bli fakturert så lenge det ikke foreligger en avtale.

Hva slags kompensasjon får jeg?

Som kunde har du allerede fått 50 ekstra TV-poeng som er tilgjengelig i valgmenyen som du kan bruke til å velge blant et stort utvalg TV-kanaler og strømmetjenester. Alternativt kan du velge 109 kroner i månedsrabatt, som tilsvarer månedsprisen på et TV 2 Play Basis-abonnement. Dette gjør du via kontaktskjema.

Hvordan kan jeg fortsatt se TV 2?

Kunder som ønsker det kan fortsatt få tilgang til TV 2, men det krever at du oppretter et eget abonnement på strømmetjenesten TV 2 Play. Dette kan gjøres her: https://play.tv2.no/velkommen.


Merk at TV 2 Play ikke vil være tilgjengelig via Telia Play-appen, så du må bruke TV 2 Play-appen direkte på Telia box.

Når blir dere enige om en ny avtale?


Telia ønsker å komme til enighet med TV 2 om en avtale som sikrer våre kunder valgfrihet med tilgang til det innholdet som de ønsker å se, men det må være på rimelige vilkår.