Telia er enig med TV2!!

Publisert av Hammerfest Energi

01.07.25, kl 20:30

Oppdatert 01.07.


TV 2 og Telia er enige om en ny, langsiktig TV-avtale !


Den nye avtalen gir deg enda mer innhold og mer valgfrihet


Enda mer innhold og valgfrihet


Telia og TV 2 er enige om en ny langsiktig samarbeidsavtale for TV 2s kanaler og innhold. Avtalen sikrer deg som TV-kunde hos Telia enkel tilgang til alt av TV 2-innholdet, og inkluderer TV 2s kanaler og etterhvert strømmetjenesten TV 2 Play.


Avtalen gir deg valgfrihet, mangfold og mulighet til å se enda mer kvalitetsinnhold på Norges mest moderne TV-plattform når du selv vil, hvor du vil og på hvilken skjerm du vil.


Disney+ vil inkluderes i TV 2 Play Favoritt


I tillegg til TV 2 sitt eget, norskspråklige kvalitetsinnhold innen underholdning, nyheter og sport, så vil den nye avtalen fra høsten av sikre at du som Telia-kunde kan få inkludert Disney+ i TV 2 Play Favoritt ved bruk av TV-poeng – på lik linje med andre strømmetjenester i Telia Play.


Når blir TV 2-innholdet tilgjengelig?


  • 1.juli:
    De faste kanalene TV 2 Direkte, TV 2 Nyheter, TV 2 Zebra. I tillegg blir kanalene TV 2 Livsstil, TV 2 Sport1 og TV 2 Sport 2 midlertidig fritt tilgjengelig for alle.
  • I løpet av juli:
    TV 2 Play Basis med reklame
  • Til høsten:
    TV 2 Play Basis uten reklame og TV 2 Play Favoritt med Disney+. Vi kommer tilbake med mer informasjon når alt er klart.

Du trenger ikke gjøre noe og du beholder kompensasjonen du har fått ut juli måned


Vi er glade for å ønske TV2's innhold velkommen tilbake i Telia Play. Du kan lese mer om avtalen på telia.no/tv-2-info










Informasjon om Telias TV-forhandlinger med TV 2


Vår TV-leverandør Telia er for tiden i forhandlinger med TV 2 om en ny og langsiktig TV-avtale.


Telia jobber for å komme til enighet, men hvis dette ikke skjer vil TV 2 sine kanaler og strømmetjenester, deriblant de faste kanalene TV 2 Direkte og TV 2 Nyhetskanalen, samt strømmetjenesten TV 2 Play, fra 1. mars dessverre kunne bli utilgjengelige på vår TV-tjeneste.


Vi er i dialog med Telia angående en eventuell kompensasjon dersom Telia og TV 2 ikke kommer til enighet.


Vi vil understreke at Telia sitt mål er å få plass en avtale med TV 2 som sikrer kundene valgfrihet med tilgang til det innholdet som de ønsker å se, og det på vilkår som er rimelige for begge parter.


Du trenger ikke å foreta deg noe nå.


PS: Dersom det ikke skulle bli en avtale kan du fortsatt se innhold fra TV 2, men det krever at du oppretter et eget abonnement på strømmetjenesten TV 2 Play.


Oppdatering 01.03.25


Telia er i fortsatt i forhandlinger med TV 2 om en ny TV-avtale og de jobber fortsatt for å komme til enighet. Målet deres er å få på plass en avtale med TV 2 som sikrer våre kunder valgfrihet med tilgang til innholdet de ønsker å se. Inntil videre vil våre TV-kunder fortsatt ha tilgang til TV 2 sine kanaler og strømmetjenester, og vi vil kommunisere direkte dersom dette endrer seg.