Hammerfest Energi er et energikonsern med fokus på fornybar energi. Vi består av 7 ulike selskap som bygger infrastruktur for kraft, fjernvarme og bredbånd, har tre kraftverk som produserer kraft til nettet og selger tjenester til sluttbrukere. Konsernet består av 65 ansatte med lokasjon i Hammerfest og Breivikbotn.

Er du interessert i fornybar energi, økonomiledelse og digitalisering?
Da er du kanskje vår nye økonomisjef!
Vi ser etter deg som vil lede videreutviklingen av våre økonomiprosesser og blant annet sørge for at vi lykkes med implementeringen av vårt nye økonomisystem i 2024-25. Vi er opptatt av å digitalisere og forenkle og ønsker at du er en pådriver for dette arbeidet. Du er leder for konsernets økonomiavdeling som består av fire engasjerte medarbeidere i tillegg til deg. Dere bistår alle selskapene i konsernet. Økonomisjefstillingen er organisert inn i morselskapet Hammerfest Energi Holding, og rapporterer til adm. direktør. Stillingen inngår i konsernets ledergruppe.
Vi har gjennom en felles anskaffelse i Nettalliansen valgt å innføre Xledger ERP som nytt økonomisystem. Prosjektet for innføring vil bli støttet av leverandør og Nettalliansen, men implementeringen skjer hos oss. Dette blir et av de viktigste prosjektene for selskapet og deg som økonomisjef i den første tiden.
Hovedansvar:
- Leder for økonomiavdelingen; personalansvar, faglig ansvar og videreutvikling av rutiner
- For alle datterselskap og konsernet:
- Budsjetter
- Økonomirapportering
- Fakturering og utbetaling av lønn
- Likviditet- og formuesforvaltning
- Økonomisk myndighetsrapportering
- Økonomiske analyser og statistikk
Vi søker etter deg som har:
- Høyere utdanning innen økonomi/regnskap, eller relevant erfaring.
- Ledererfaring
- Kompetanse innen IT og digitale løsninger
- Gode norskkunnskaper (muntlig og skriftlig)
Personlige egenskaper:
- Du er løsningsorientert med høy gjennomføringsevne
- Du er strukturert og metodisk
- Du skaper entusiasme og får med deg laget
Om arbeidsgiveren
Hammerfest Energi-konsernet har virksomhet innen nettdrift, kraftproduksjon, kraftsalg, fjernvarme og bredbånd/TV. Selskapet eies av Hammerfest- og Hasvik kommuner.

Vi kan tilby et engasjert arbeidsmiljø i et konsern som er opptatt av videre utvikling i en svært viktig bransje. Vi tilbyr også:
- Anledning til å jobbe med spennende arbeidsoppgaver, i et selskap med et viktig samfunnsoppdrag
- Et godt arbeidsmiljø og kolleger med variert erfaring og bakgrunn
- Konkurransedyktig lønn, fleksibel arbeidstid, fri parkering og tilgang til vaskehall, treningsmuligheter og kantine
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
I kraftberedskapsforskriften er det strenge krav til å ha kontroll på hvem som har tilgang til kraftsensitiv informasjon og adgang til kritiske anlegg. Vi gjennomfører derfor bakgrunnssjekk av søkere som vi ønsker å gi et jobbtilbud til. Bakgrunnssjekken består blant annet av identitetssjekk, verifisering av arbeidsforhold og utdanning, kredittsjekk og åpent kildesøk.
Kontakt og søknad
Kontakt oss gjerne for en uformell prat, konfidensielt om ønskelig.
Søknadsfrist 6.12.23
Last opp søknad og CV via Finn.no søkerhåndtering.
Kontaktpersoner:
Gudrun Rollefsen, administrerende direktør, telefon 97 50 17 33
Thomas Øien, HR- og Kvalitetsansvarlig, telefon 90 73 87 26